Kategoria: Blog


Zagadnienia poruszane podczas V edycji największego Festiwalu SEO w Polsce – relacja

1 czerwca 2017

V Edycja Festiwalu SEO już za nami. W piątek, 19 maja odbyło się największe wydarzenie świata SEO w naszym kraju. Festiwal po raz drugi odbył się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, tuż obok kultowego Spodka. Do Katowic zjechali się specjaliści i pasjonaci SEO – także spoza Polski. Organizatorem wydarzenia, jak co roku, był Artur Strzelecki, a event poprowadził Sławek Borowy. Wydarzenie zostało podzielone na 4 bloki tematyczne, podczas których […]
Projektowanie płaskie czy warstwowe? Czym właściwie jest?

13 kwietnia 2017

Dla ludzi, którzy nie zwracają uwagi na szczegóły różnica pomiędzy flat a material desing będzie znikoma. Na pierwszy rzut oka projekty tego typu mogą wydawać się bardzo podobne, a może nawet identyczne. Jak to mówią, diabeł tkwi w szczegółach i o nich właśnie chcielibyśmy dziś  opowiedzieć. Zacznijmy od początku. Czym tak na prawdę jest flat a czym material design? FLAT DESIGN W ostatnim czasie, świat stał się przepełniony różnymi treściami, […]
Logo trendy, czyli jak projektuje się coraz częściej?

5 kwietnia 2017

Każdy rok przynosi nowe tendencje, które szybko zdobywają  popularność i powodzenie. Dziś chcielibyśmy przyjrzeć się bliżej zastosowaniu przestrzeni negatywnej w projektowaniu logo. Polega ona na tym, że z tła „wycina się” pewną przestrzeń, która tworzy motyw dopasowany do specyfiki danej marki. Co prawda nazwa „negatywna” może nie nastraja pozytywnie, ale odbiór takiego projektu może być tylko korzystny.  Zastosowanie nieoczywistego zabiegu w projekcie zaskakuje odbiorcę, przyciąga jego uwagę i zazwyczaj zyskuje […]
Internetowe Rewolucje, czyli darmowy kurs od Google

17 marca 2017

Kurs od Google to propozycja dla przedsiębiorców małych i średnich firm, którzy szukają informacji na temat tego jak poruszać się i sprzedawać w Internecie. Każdy ochotnik ma do dyspozycji 23 praktyczne tematy, w których skład wchodzi 89 lekcji – każda kończy się krótkim testem wiedzy. Na koniec takiego szkolenia po zdaniu testu końcowego, uczestnik utrzymuje certyfikat od Google’a. Jeśli zakładasz firmę i zaczynasz swoją przygodę z marketingiem w sieci – […]
Czym jest WebDesign?

10 marca 2017

WebDesign – polega na rozplanowaniu, projektowaniu i wdrożeniu stron internetowych. Wymaga przemyślenia takich elementów jak nawigacja, interaktywność, użyteczność oraz współdziałanie tekstów, linków czy zdjęć. Dobry projekt graficzny zwiększa skuteczność strony jako kanału do komunikacji. Zwiększa szansę na kontakt pomiędzy dostawcą a odbiorcą treści. Przed rozpoczęciem prac nad projektowaniem graficznym strony należy się bowiem zastanowić nad tym, jak ona ma być skonstruowana. Nie wystarczą jedynie benchmarki, które dostaliśmy od Klienta czy […]
Gmail Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmailu

1 marca 2017

Gmail Sponsored Promotions to nowość, która pozwala wykreować reklamę zamieszczaną na skrzynkach pocztowych Gmail. To alternatywa dla standardowych reklam, które spamem zaśmiecają skrzynki e-mailowe. GMAIL SPONSORED PROMOTIONS – JAK TO DZIAŁA? Na skrzynki mailowe użytkowników trafiają takie treści reklamowe, które mogą go zainteresować. Jest to możliwe za pomocą specjalnych algorytmów, które dopasowują reklamę tematycznie do otrzymywanych wiadomości.  Google robi wszystko, by  użytkownik po kliknięciu w temat reklamy zobaczył tylko wartościowe […]
Początek współpracy z agencją reklamową

22 czerwca 2016

Myślisz o kampanii promocyjnej na rzecz swojej firmy? Chciałbyś pobudzić swój biznes, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Zapraszamy do nas – postaramy się pomóc. Nie jesteśmy tacy straszni, jak może Ci się to wydawać 😉 Ale… właśnie jest kilka małych „ale”, które powinieneś omówić sam ze sobą po to, abyśmy mogli pomóc Ci w 100% tak, jak tego oczekujesz! Pisaliśmy już na blogu o tym, jak ważny jest […]
Czym jest personalizacja w marketingu?

17 maja 2016

Personalizacja w marketingu – co to właściwie znaczy? Otaczający nas świat oferuje wiele możliwości. Wszystko jest szybsze, lżejsze, prostsze, łatwo dostępne itd. Z każdej strony jesteśmy bombardowani milionem informacji. Ale jak wybrać te najważniejsze, których w danym momencie potrzebujemy? I tutaj właśnie pojawia się kwestia personalizacji:) Personalizacja w marketingu polega na dopasowaniu produktu, ceny, sposobu dystrybucji lub promocji do zainteresowań czy oczekiwań odbiorcy – spersonalizowane czyli przeznaczone dla konkretnego odbiorcy.Branie […]
Błędy przy projektowaniu stron internetowych

18 kwietnia 2016

Czy zdarzyło się kiedyś tak, że po otworzeniu strony www miałeś ochotę ją od razu zamknąć? Albo wręcz przeciwnie – zachwyciłeś się jakimś rozwiązaniem, elementem graficznym czy funkcjonalnym i przeglądałeś stronę przez dłuższy czas, mimo że nie miałeś początkowo takiego zamiaru?;)Na pewno każdy z nas tak miał. Są strony, które się nam podobają i takie które budzą naszą niechęć. Dlaczego tak jest? Należy oczywiście brać pod uwagę, iż każdy z […]
Możliwości ochrony logo

15 kwietnia 2016

Ostatnio pisaliśmy o możliwości zastrzeżenia znaku towarowego, ale zastanawialiście się po co właściwie się to robi? Jak można jeszcze ochronić znak towarowy? Poniżej przedstawiliśmy możliwości ochrony znaku towarowego na przykładzie logo oraz warunki, jakie muszą być w tej kwestii spełnione. Logo a prawo autorskie Zgodnie z przepisami logo uzyska ochronę prawa autorskiego, jeśli będzie uznane za utwór, ale żeby było – musi mieć charakter twórczy (a więc być przejawem kreatywności […]
Jesteśmy członkiem STGU!

7 kwietnia 2016

Mamy zaszczyt poinformować Was o tym, że jako drugie studio graficzne ze Szczecina zostaliśmy członkiem elitarnego w naszej branży – Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej!Jesteśmy dumni, że nasza praca została doceniona i dołączyliśmy do grona najlepszych grafików w Polsce. Nie spoczywamy na laurach, pełni nowej energii zabieramy się za realizacje kolejnych celów, jakie sobie postawiliśmy 🙂
Księga znaku

9 marca 2016

Decydując się na stworzenie nowej firmy lub marki stajemy przed koniecznością zlecenia firmie takiej jak nasza opracowanie wizerunku graficznego. Na etapie wyceny dochodzimy do pytania „czy potrzebuję księgę znaku?” Czym jest księga znaku? Księga znaku to ogół informacji i opis tego, w jaki sposób należy prezentować i stosować w praktyce logo firmy. Jest to zbiór zasad, których powinniśmy się trzymać, aby zachować spójność prezentowania logo we wszelkich możliwych okolicznościach. Projektant […]
Jak zastrzec znak towarowy?

2 marca 2016

Co to jest znak towarowy? Według ustawy z 30 czerwca 2000 r. prawa własności przemysłowej „znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa”. Znakiem towarowym jest:„wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna (forma towaru lub opakowania), melodia lub inny sygnał dźwiękowy”. Zastrzeżenie znaku towarowego Wiadomo, że dobre logo czy nazwa firmy powinna […]
Jak poprawnie przygotować grafikę do druku?

19 lutego 2016

Zasady przygotowania projektów do druku Poniżej opiszemy podstawowe zasady, których należy przestrzegać podczas pracy nad projektem graficznym, aby odpowiednio przygotować go do druku, a także pokażemy, dlaczego powinno to robić profesjonalne studio graficzne. Pierwsza zasada – Nie należy używać do druku plików graficznych, które są elementem strony internetowej Pliki graficzne będące elementem strony www mają zmniejszoną rozdzielczość do tzw. rozdzielczości ekranowej, czyli 72 dpi (po polsku – punkty na cal). […]
Kolejny aktywny rok za nami!:)

18 grudnia 2015

W tym roku mieliśmy przyjemność pomagać w organizacji imprez propagujących zdrowy styl życia –  Europejski Bieg Rybaka (sierpień), Szczeciński Bieg Sztafetowy (wrzesień) oraz Bieg Mikołajkowy (grudzień). Do naszych zadań należało przygotowanie licznych projektów graficznych (m.in. plakatów, ulotek, banerów, projektów numerków) oraz ich wydruk. Podczas biegów mogliście również zobaczyć naszego reprezentanta, który doskonale zna trudny nie tylko zarządzania firmą, ale również wie, co to pot i łzy wyciskane na drodze do […]
Co to jest rebranding?

11 grudnia 2015

Zabieg rebrandingu Wspominaliśmy już na blogu o spójnej identyfikacji wizualnej, ale co gdy firma chce lub musi wprowadzić zmiany wizerunkowe? Czy wiecie czym jest zabieg rebrandingu? Rebranding ma za zadanie zmianę percepcji marki w świadomości odbiorców. Celem wprowadzania nowych rozwiązań jest ocieplenie wizerunku firmy czy produktu w oczach konsumentów. W głównej mierze opiera się na opracowaniu i wprowadzeniu nowych i ulepszonych elementów identyfikacji wizualnej – logo, nazwy czy produktu. Ze […]
Co to jest brief projektowy?

18 września 2015

Co to jest brief projektowy? Jeśli potrzebujesz kreatywnego projektu (grafiki, strony, sklepu internetowego itp.) i chcesz zlecić jego wykonanie agencji, dowiedz się, jak istotny jest pierwszy etap współpracy – zbieranie wymagań oraz planowanie strategiczne. Dowiedz się również, na co zwrócić uwagę w początkowej fazie realizacji projektu i jak ważne są to elementy wpływające na sukces całego przedsięwzięcia. Od czego (od strony formalnej) powinien zaczynać się każdy projekt 🙂 ? Brief […]
Spójna identyfikacja wizualna = korzyści dla firmy

10 sierpnia 2015

Co to jest identyfikacja wizualna? Pisaliśmy już o nazwie firmy oraz o ukrytym znaczeniu zawartym w logo. Zastanawialiście się jednak czym są te elementy i jak wpływają na postrzeganie firmy przez odbiorców? Identyfikacja wizualna, bo o niej mowa to zestaw spójnych wizerunkiem materiałów graficznych kreujący określony wizerunek firmy. W jej skład mogą wchodzić od logo, wizytówek, papierów firmowych, kopert po materiały reklamowe, obrandowanie lokalu, biura, pojazdów oraz materiałów promocyjnych. To […]
Studio Graficzne AM partnerem I Europejskiego Biegu Rybaka

3 sierpnia 2015

Wczoraj odbył się I Europejski Bieg Rybaka w Trzebieży. Piękna pogoda, ciekawa trasa biegu, ponad 500 uczestników i jeden wspólny cel – dobra zabawa oraz propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia.Mieliśmy przyjemność dołączyć do grona partnerów tej imprezy, realizując m.in. projekty numerów startowych, naklejek, ulotek oraz symboli nawigacyjnych. Do zobaczenia na starcie przyszłorocznego biegu!:)
Korzyści z prowadzenia firmowej strony internetowej

31 lipca 2015

Dlaczego warto? Na naszym blogu poruszyliśmy już wiele kwestii. Wspomnieliśmy m.in. o projektowaniu stron internetowych, jednak nie przedstawiliśmy jeszcze korzyści, jakie płyną z posiadania firmowej strony www. Wiemy już, jak wygląda proces projektowania, teraz przejdźmy krok dalej i wyobraźmy sobie, że nasza strona już działa. Do czego jest ona nam właściwie potrzebna? Najprostsza odpowiedź brzmi – do promowania działalności naszej firmy oraz zwiększenia jej przychodów. Technologia idzie do przodu, Internet […]