01.03.2017
Marketing / reklama

Gmail Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmailu

Arsen Avatar photo

Gmail Sponsored Promotions to nowość, która pozwala wykreować reklamę zamieszczaną na skrzynkach pocztowych Gmail. To alternatywa dla standardowych reklam, które spamem zaśmiecają skrzynki e-mailowe.

 

 

GMAIL SPONSORED PROMOTIONS – JAK TO DZIAŁA?

 

Na skrzynki mailowe użytkowników trafiają takie treści reklamowe, które mogą go zainteresować. Jest to możliwe za pomocą specjalnych algorytmów, które dopasowują reklamę tematycznie do otrzymywanych wiadomości.  Google robi wszystko, by  użytkownik po kliknięciu w temat reklamy zobaczył tylko wartościowe treści , dlatego nie dopuszcza do wysyłania innym reklam podróbek produktów, niebezpiecznych produktów, treści niestosownych lub obraźliwych w tym treści dla dorosłych, napojów alkoholowych, chronionych prawem autorskim, związanym z opieką zdrowotną czy polityką.

Reklamy w Gmail mają opcję kierowania reklam do konkretnych grup odbiorców, uwzględniając kilka czynników takich jak lokalizacja, język, zainteresowania, profile zawodowe, wiek i płeć czy słowa kluczowe analizowane na podstawie 300 ostatnich wiadomości.

JAK TO WYGLĄDA?

 

Reklama GSP składa się z dwóch elementów: teasera, który jest zachętą do obejrzenia reklamy oraz e-maila z właściwą treścią promocyjną.  Reklamy pojawiają się na samej górze widoku zakładki z ofertami  – nad ”najnowszymi wiadomościami nieodebranymi” –  i są bardziej wytłuszczone od pozostałych maili. Jako, że GSP działają jak zwyczajne wiadomości e-mail można je przenosić do różnych folderów albo  przesyłać dalej.

GSP dopasowują się do rozmiarów ekranów różnych urządzeń, np. laptopów, monitorów o różnych przekątnych ekranu, smartfonów czy tabletów, dlatego użytkownicy  bez problemu odczytają wiadomość reklamową na różnych nośnikach.

7 zalet GSP, dla których warto wykorzystać tę formę reklamy w swojej firmie

 

Gmail Sponsored Promotions to reklama, z której może skorzystać firma pragnąca dotrzeć do szerokiego grona swoich potencjalnych klientów.

1) GSP to nienatarczywa forma promocji, która utrwala wizerunek marki wśród potencjalnych klientów

2) Możesz korzystać z charakterystyki grupy docelowej i sam tworzyć treść reklamy podkreślając wybrane walory marki

3) Możesz zbudować lojalność przy wykorzystaniu dotychczasowych relacji

4) Nie istnieją ograniczenia budżetowe, które pozwoliłyby Ci zacząć korzystać z usług GSP – sam decydujesz, ile środków wydajesz na taką reklamę

5) Każdą reklamę można oznaczyć tagami, co ułatwia późniejszą analizę efektów kampanii w Google Analytics

6) Forma wyświetlania reklamy jest na tyle nieinwazyjna, że sposób ten wyróżnia firmę na tle konkurencji, która spamuje klientom skrzynki mailowe

7) Reklama na Gmail łączy w sobie nie tylko precyzyjne i dokładne możliwości kierowania reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale także umożliwia nam zastosowanie dobrej jakości elementów graficznych, które dodatkowo uatrakcyjnią nasz przekaz reklamowy

JAK ROZLICZANE JEST GPS?

 

GPS rozliczane jest w oparciu o liczbę kliknięć – pay per click – podobnie jak tradycyjna reklama Google AdWords. Kampania pozwoli nam poznać dokładne efektywność reklamy, koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę, koszt przejścia bezpośrednio do strony docelowej oraz ilość osób, które zapisały reklamę w swojej skrzynce czy udostępniły ją dalej.