14.06.2022
UI / UXWebdesign

Landing page, który sprzedaje. Jak go stworzyć?

Arsen Avatar photo

Landing page (strona docelowa, strona produktowa) to szczególny rodzaj strony internetowej, tworzony na potrzeby kampanii reklamowych. Jego głównym zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia zamierzonego przez nas działania. Może to być na przykład dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera czy na webinar. Na stronę docelową trafia się najczęściej po kliknięciu w baner reklamowy w social mediach.

 

 

 

Landing page czy strona główna?

 

Kierowanie ruchu z reklam na stronę główną nie jest najlepszym pomysłem. Strona główna i znajdujące się na niej zakładki zachęcają raczej do samodzielnej eksploracji. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się o wiele prostsza strona docelowa. Pozwoli nam ona pokierować uwagę użytkownika w konkretne, wybrane przez nas miejsce.

 

Rodzaje landing page

 

Landing page Click Through – Ma za zadanie przekonać klienta do przejścia na inną stronę, gdzie znajdzie więcej szczegółów dotyczących oferty i sfinalizuje zakup.

Landing page Lead Generation – Taka strona zbiera dane kontaktowe. W zamian za kod rabatowy czy darmowy e-book klient zostawia nam swoje dane, takie jak imię i nazwisko, a także adres e-mail. Dzięki temu możemy przesyłać mu w przyszłości personalizowane oferty lub informacje o nowych produktach.

 

Jak wygląda dobry landing page?

 

Landing page to strona nastawiona na cel, nie może więc rozpraszać odwiedzającego i odciągać jego uwagi od komunikatu, który chcemy przekazać. Im prościej, tym lepiej. Są jednak pewne kluczowe elementy, bez których strona docelowa nie będzie skuteczna.

1. Chwytliwy nagłówek – To pierwsza rzecz, którą zobaczy odbiorca, musi więc przekonać go do pozostania na stronie i zapoznania się z ofertą. Jak stworzyć taki nagłówek? Najlepiej zawrzeć w nim informacje o korzyściach i najważniejszych cechach reklamowanego produktu.

2. Atrakcyjny wygląd strony – W ten sposób wzbudzisz zaufanie. Zadbaj o to, by strona była estetyczna i ciekawa, ale nie można w tej kwestii przedobrzyć. Zbyt wiele ozdobników niepotrzebnie obciąży stronę i wydłuży czas jej ładowania, a to niekorzystnie przełoży się na jej odbiór i konwersję. Bardzo ważne jest również, by po wejściu na stronę odbiorca zobaczył dokładnie to, co zostało mu wcześniej zasugerowane, inaczej po prostu ją opuści.

3. Jakościowe zdjęcia i grafiki – Jeśli sprzedajesz przedmioty, umieść na stronie dobrej jakości zdjęcia pokazujące Twój produkt, najlepiej z kilku perspektyw. Dzięki temu nie tylko zyskasz na wiarygodności, ale także wzbudzisz w kliencie potrzebę zakupu produktu.

4. Skuteczne CTA – Przyciski call to action (wezwij do działania) to podstawa landing page’a. Aby mogły spełniać swoje zadanie, muszą być dobrze widoczne. Najlepiej umieścić taki przycisk w górnej części strony i zastosować na nim proste polecenie, np. Wypróbuj za darmo! lub Czytaj dalej!

5. Konkretne i wyczerpujące opisy – Przedstaw osobie odwiedzającej Twoją stronę wszystkie niezbędne informacje o usłudze. Warto oprzeć te treści o język korzyści – w ten sposób szanse na przekonanie odbiorcy wzrosną.

6. Formularze – W tym przypadku również sprawdzi się zasada “im prościej, tym lepiej”. Formularz na landing page’u musi być prosty i zwięzły. Jeśli będzie zbyt skomplikowany, odbiorca zmęczy się wypełnianiem i zrezygnuje.

7. Dane kontaktowe – Muszą być umieszczone w dobrze widocznym miejscu, tak by klient wiedział, że w razie jakichkolwiek wątpliwości ma do kogo się zwrócić po pomoc. Możesz również sam zachęcić go do kontaktu.

 

Czy warto inwestować w landing page?

 

Odpowiednio zaprojektowany landing page może przynieść wiele korzyści. Decydując się na takie rozwiązanie, skutecznie pozyskujesz nowych klientów. Zebrane w formularzach dane kontaktowe pozwalają lepiej zdefiniować grupę docelową. Dzięki temu możesz przesyłać spersonalizowane oferty do osób faktycznie zainteresowanych produktem lub usługą, co przekłada się na wzrost konwersji i sprzedaży.

To także świetny sposób na zaprezentowanie Twojej oferty lub wypromowanie organizowanego przez Ciebie wydarzenia. Rezygnując z rozpraszaczy, zyskujesz miejsce na komunikaty, które mogły nie wybrzmieć na stronie głównej, i podsuwasz je odbiorcy w bardzo przystępnej formie.

Bardzo dużą zaletą landing page’a jest jego uniwersalność. Nie musisz tworzyć nowej strony do kolejnych kampanii. Wystarczy podmienić teksty oraz grafiki i ewentualnie odświeżyć układ.