24.07.2018
SEO / SEM

Relacja z SEMKRK #9 BIG

Sebastian Avatar photo

 

Za nami dziewiąta edycja semKRK. W tym roku krakowskie spotkanie branżowe obfitowało w wiele ciekawych prelekcji i inspirujących wystąpień. Konferencja, która przyciągnęła blisko pół tysiąca uczestników, odbyła się Starej Zajezdni w Krakowie. Dużym plusem spotkania była świetna organizacja i wysoki poziom merytoryczny prezentacji, a także barcampowy klimat (można było zrelaksować się na leżakach, pijąc pszeniczne piwo, serwowane w cenie wejściówki). Poniżej przedstawiamy tematy prezentacji:

 

DIXON JONES – A LINK BUILDING CASE STUDY

 

W pierwszym wystąpieniu Dixon Jones – obecnie Global Brand Ambassador w Majestic opowiedział o link buildingu. Dixon zaprezentował case kampanii rebrandingowej dla MajesticSEO, opowiadając o idei creative destruction i pokazując jak można pozyskać dużą ilość linków z wartościowych źródeł.

 

SAM MARSDEN – CONTENT AUDITING & BEYOND: A CRAWL CENTRED APPROACH TO KEEPING ON TOP OF YOUR CONTENT

 

Sam Marsden pełniący rolę SEO & Content Manager w Deepcrawl opowiadał o audytowaniu contentu. Sam przedstawił kryteria, którymi należy się kierować podczas audytowania treści oraz poruszył temat problematyki przestarzałych informacji, a także nieprzemyślanego zagospodarowania budżetu.

 

ROBERT NIECHCIAŁ – SEO SANDBOX – CZYLI ZNACZENIE CZASU W STRATEGII SEO 2018.

 

W kolejnym wystąpieniu, Robert Niechciał opowiedział o wpływie Sandboxingu na kampanie SEO. Prelekcja pokazała jak istotnym elementem jest odległość linkowanej strony od domen, które są w pierwszej kolejności crawlowane przez GoogleBota. Zagadnienie jest niezwykle ważne z punktu uświadamiana klientów, ponieważ wyjaśnia dlaczego w niektórych przypadkach musi minąć kilka miesięcy, zanim pierwsze frazy zaczną zwiększać swoją widoczność.

 

TOMASZ SOBIESIAK, SEBASTIAN GNIECIECKI – GOOGLE NEWS: CZYLI DUŻY RUCH, NIEDUŻYM KOSZTEM

 

Ta prezentacja to tak naprawdę zestawienie mechanizmów pozyskiwania ruchu z kanału Google News w porównaniu z klasyczną indeksacją stron. Wystąpienie zawierało dużą ilość wskazówek, jak optymalizować i wykorzystać źródło ruchu jakim jest Google News.

 

MICHAŁ BARCZYK – CASE X-KOM: RUCH ORGANICZNY NAPĘDZANY WYDARZENIAMI – CONNECTING PEOPLE.

 

Kolejna prezentacja opisywała wykorzystanie Real Time Marketing na potrzeby SEO. Wystąpienie zawierało wiele cennych wskazówek, pokazujących jak przenieść działania Real Time Marketing poza obszar Social Media, jednocześnie potwierdzając, że nie tylko serwisy newsowe mogą generować ruch za pomocą RTM.

 

AGATA PILACIŃSKA-JAKUBOWSKA – DROGA KLIENTA DO ZAKUPU – ANALIZA KONTA GOOGLE ANALYTICS I DZIAŁAŃ ADWORDS NA ŻYWO.

 

Agata Pilacińska Jakubowska z zespołu DoubleClick CEE w Google, zaprezentowała bardzo merytoryczny case, pokazując jak wygląda atrybucja konwersji na wykresach radarowych. Należy dodać, że była to analiza konta AdWords na żywo (właściciel konta wygrał wcześniej zorganizowany konkurs).

 

PAWEŁ GONTAREK – KIEDY BĘDĘ WYSOKO – CZYLI O POSTRZEGANIU CZASU W SEO

 

Prezentacja Pawła Gontarka poruszała temat czasu w SEO. Popularny Zgred pokazał kilka konkretnych case study min. domenę po karze Google, serwis po włamie czy drastyczne spadki na portalu po rebrandingu. Wszystkie przypadki pokazywały jaki jest potrzebny przedział czasowy, aby domena odzyskała widoczność (przywrócenie widoczności jednego z serwisów zajęło 19 miesięcy).

 

ANNA ŁOWCZOWSKA – CZY DA SIĘ POŁĄCZYĆ EMAIL MARKETING I SEM?

 

Anna Łowczowska z Freshmail przedstawiła metody aktywizacji użytkowników, którzy zapisani są do newslettera i od dłuższego czasu pozostają nieaktywni. Prezentacja pokazała, jakie możliwości daje połączenie e-mail marketingu z danymi wyciągniętymi z Google AdWords.

 

KRZYSZTOF JANOSIEWICZ – CASE SEMPAI – GMC STOP. REMARKETING STOP. RLSA STOP … ADWORDS SOS.

 

Kolejne wystąpienie przedstawiało problem trudnych słów w kampaniach, czyli takich, które mogą powodować problemy z wyświetlaniem reklam. Case study dotyczyło bardzo trudnej branży – suplementów diety. Kampania nastawiona na sprzedaż było ograniczona w możliwość zbierania list remarketingowych.

 

CEZARY GLIJER – SEO 2,19 CZYLI JAK ŻYĆ I ODNOSIĆ SUKCESY SEO W DYNAMICZNIE ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE.

 

Jakie zmiany zachodziły w algorytmie wyszukiwarki oraz czego można spodziewać się w przyszłości? Na te pytania, z duża dawką humoru odpowiedział Cezary Glijer – Head of SEO w K2 media. Popularny Cezzy wskazał elementy, na które trzeba zwracać uwagę, prowadząc działania SEO oraz opowiedział o najważniejszych trendach, które będa miały znaczenie w przyszłości.

 

DAMIAN SAŁKOWSKI – ROZSZYFROWUJEMY RANK BRAIN. MACHINE LEARNING W SŁUŻBIE SEO.

 

Damian Sałkowski z Senuto przedstawił dużo interesujących i jednocześnie bardzo złożonych danych logarytmicznych na modelach algorytmu Word2vec, który przekrztałca słowa w wektory. Prezentacja była bogata w analitykę danych i obszerne wzory z logarytmami. Damian przedstawił, co kryje się za Rank Brain i zaprezentował proces Machine Learning (samouczenie się maszyn).

 

ARTUR PAJKERT – TRZY TWARDE LICZBY CECHUJĄCE HOSTING, KTÓRE WARTO POZNAĆ, JEŚLI NA SERIO MYŚLISZ O SEM/SEO.

 

Artur Pajkert z Hekko przedstawił zagadnienia związane z konfiguracją hostingu oraz jakie ma to przełożenie na SEO. Artur opowiadał o czynnikach takich jak: wydajność, szybkość oraz limity, które mają znaczenie podczas prowadzenia kampanii SEM i SEO.

 

ŁUKASZ CHWISZCZUK – JAK POPRAWIĆ DOBRZE PROWADZONE KAMPANIE ADWORDS

 

Łukasz Chwiszczuk opowiedział o tym, jak można optymalizować dobrze prowadzone kampanie AdWords i w jaki sposób zwiększyć konwersję eliminując niedopatrzenia. Z prezentacji można było dowiedzieć się, że najbardziej użyteczne jest odpowiednie używanie KIT’ów w tekstach reklam, a także odpowiednie wykorzystanie informacji o lokalizacji w komunikatach.

 

KAROL DZIEDZIC – TO W KOŃCU INTELIGENTNE CZY HAJSOŻERNE?

 

Na koniec Karol Dziedzic zaprezentował sposoby na zarządzanie inteligentnymi stawkami w AdWords. Karol opowiedział o błędach w opracowanych strategiach, podrzucając gotowe porady jak optymalizować kampanie AdWords, korzystając ze strategii inteligentnych.

 

PODSUMOWANIE

 

Takich eventów SEO/SEM chcemy! Wysoki poziom merytoryczny wystąpień, doskonałe zaplecze organizacyjne, możliwość swobodnej wymiany spostrzeżeń w kuluarach oraz komfortowe miejsca z możliwością relaksu na leżakach i napicia się dobrego pszenicznego piwa. Z przyjemnością zawitamy do Krakowa przy okazji kolejnego semKRK #10.