06.03.2019
SEO / SEM

semKRK #11 – relacja

Sebastian Avatar photo

Jedenasta edycja semKRK odbyła się 22 lutego 2019 roku w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej – Manggha. Kolejny raz do Krakowa zjechali się specjaliści SEM oraz osoby zainteresowane marketingiem internetowym. Około 300 uczestników zgromadziło się, by wysłuchać 7 prelekcji z tematyki SEO i SEM.

Na scenie zgromadziło się wielu wybitnych specjalistów. Każdy z nich przybył do Krakowa z dużą dawką wiedzy i informacji. Poniżej relacja z wydarzenia:

 

 

Marek Tarasiuk – Dobre praktyki SEM i analityki na przykładzie case study

 

Event rozpoczął się prelekcją Marka Tarasiuka z Fabryki Marketingu. Tematem przewodnim były dobre praktyki oraz problemy na które można się natknąć tworząc kampanię reklamową na podstawie wybranych case study.

Marek pokazał kilka efektownych strategii badania potencjału słów kluczowych a także ich wpływ na kampanię. Kilka wniosków z prelekcji:

  • tworząc kampanię warto jest zastosować mnożnik potencjału długiego ogona
  • należy estymować udział w wyświetleniach i współczynnik klikalności
  • przy stosowaniu stawek CPC należy brać pod uwagę średnią ważoną
  • badanie atrybucji jest koniecznie, aby mieć pełny obraz skuteczności różnych kanałów ruchu

 

 

Ewelina Podrez – Pozycjonowanie aplikacji mobilnej (ASO) – jak zbudować widoczność w app store’ach?

 

Druga na scenie pojawiła się Ewelina Podrez z agencji Fox Strategy. Temat prezentacji dotyczył ASO (optymalizacja aplikacji mobilnych). Ewelina pokazała, że na rynku liczy się głównie sklep Google Play, który jest znacznie popularniejszy niż Apple App Store.

Podczas prelekcji zostało przedstawionych wiele narzędzi pomocnych przy pozycjonowaniu aplikacji mobilnych. Poniżej kilka wniosków z prelekcji:

  • nawet najlepiej wykonana optymalizacji nie pomoże aplikacji niskiej jakości
  • bardzo istotnym czynnikiem rankingowym jest nazwa aplikacji (można łączyć nazwę brandu ze słowami kluczowymi)
  • przy krótkich opisach należy uwzględnić ASO i UX
  • przy wdrażaniu opisów warto stosować testy A/B

 

 

Jakub Macheta – Automatyzacja i wideo – efekt synergii w Google Ads

 

Trzecim prelegentem był Jakub Macheta, który na przykładzie fikcyjnej marki sklepów Machetii, przedstawił możliwości jakie oferuje reklama SMART. Z prezentacji można było dowiedzieć się o automatyzacji Google Ads i generowaniu wzrostu widoczności marki za pomocą wideo.

Jakub na co dzień pracuje w głównej siedzibie Google w Dublinie. W prezentacji przekazał rozwiązania dla małych marek jak i tych, które są już na rynku, ale mają małą rozpoznawalność. Kilka wniosków z prelekcji:

  • w kampaniach należy szczegółowo badać lejek konwersji
  • na początkowym etapie warto korzystać z kampanii Smart Shopping, która ma określony cel ROAS
  • w kolejnym etapie warto korzystać z kampanii Smart Display (odpowiedni koszt konwersji przy zwiększeniu sprzedaży)
  • kampania TrueView for Action będzie kierowana na zwiększenie świadomości marki

 

 

Łukasz Zontek – Pozyskiwanie linków w oparciu o ruch i pozycję w Google oraz sposób na zaplecze SEO.

 

Kolejny na scenie pojawił się Łukasz Zontek – właściciel agencji SFEO. Łukasz przedstawił w jaki sposób pozyskuje w linki opierając się o analizę wyników organicznych. Podczas prezentacji poruszony został także temat tworzenia skutecznego zaplecza SEO.

Prelekcja obfitowała również w metody dobierania słów kluczowych oraz wyszukiwania dla nich odpowiednich źródeł linków. Poniżej kilka wniosków z prelekcji:

  • należy analizować top10 wyników wyszukiwania na powiązane frazy (przy szukaniu miejsc do linkowania)
  • aby wykonać powyższą czynność jeszcze efektowniej, można skorzystać z SENUTO i analizować top20
  • po wyszukaniu odpowiedniego miejsca na link, należy zbadać widoczność danej domeny w wynikach wyszukiwania
  • tworząc zaplecze należy skupić się na jakości a nie ilości i dywersyfikować CMSy

 

 

Marta Jabłońska – Skagi, prosty sposób na poprawienie wyników kampanii Google Ads – jak i dlaczego je tworzyć

 

Marta Jabłońska poruszyła temat SKAGów, czyli takich grup reklamowych, które posiadają jedno słowo kluczowe. Z prezentacji można było dowiedzieć się czym są SKAGi, w jaki sposób je tworzyć oraz jak analizować.

Prelekcja pokazała dlaczego warto korzystać ze SKAGów w kampaniach Google Ads oraz przedstawiła dane jasno pokazujące, że precyzyjne wyświetlanie reklam na różne słowa kluczowe wpływa pozytywnie na wynik jakości, większy współczynnik CTR i obniżenie kosztów. Kilka wniosków z prelekcji:

  • nowe słowa kluczowe w raportach dają okazję do wprowadzenia nowych SKAGów
  • reklamy dopasowane do zapytań generują więcej kliknięć
  • lepsze statystyki danej kampanii generują mniejsze jej koszty
  • największym minusem jest czas potrzebny na przygotowanie dobrze skonfigurowanej kampanii

 

 

Paweł Kijko – Pozycjonowanie aplikacji internetowych za granicą – hacki, o których prawdopodobnie nie wiesz

 

W przedostatniej prezentacji wystąpił Paweł Kijko z HeraldBee. Paweł opowiedział o problemach pozycjonowania aplikacji internetowych za granicą na przykładzie aplikacji TimeCamp. Cała prezentacja zawierała kilka case’ów.

Zaczynając od zmian w sposobie wyszukiwania, a także zmian, które zachodząc w prezentacji organicznych wyników wyszukiwania, Paweł pokazał kilka sposobów jak zdobyć „pozycję zero” w wynikach wyszukiwania. Poniżej kilka wniosków z prelekcji:

  • Google poprzez różnicowanie wyników wyszukiwania bada intencję użytkownika
  • badania SemRush pokazują, że Featured Snippet pojawia się w przypadku 41% zapytań
  • bardzo często Featured Snippet pojawia się w przypadku wyszukań związanych z porównywaniem
  • największe szansa trafienia do Featured Snippet mają opisy o określonej długości

 

 

Roman Rozenberger – Wy tu macie niezły…

 

W ostatniej prelekcji wystąpił Roman Rozenberger – konsultant SEM, który pomaga firmom w poprawie ich rentowności, a także płynności w zakresie prowadzonych działań on-line. Podczas wystąpienia wskazał na problemy firm z mierzeniem danych pochodzących z Google Analytics i Google Ads.

Roman opowiedział o sposobach systematyzowania pracy w firmie, wskazał błędy popełniane w prowadzonych działaniach marketingowych, a także dostarczył kilka rozwiązań i narzędzi, które mogą pomóc przy rozwiązywaniu powstałych problemów. Kilka wniosków z prelekcji:

  • bardzo często w firmach występuje problem rozmytej odpowiedzialności
  • powszechny jest fakt, że decyzyjność oparta jest na jednej osobie
  • w przypadku mikro i makro konwersji należy patrzeć w kontekście ścieżek, które do tych konwersji prowadzą
  • wdrażając mikro konwersję należy skonfigurować właściwe zdarzenie patrząc z perspektywy ścieżki prowadzącej do celu

Podsumowanie

 

To już kolejna edycja semKRK, która obfitowała w ciekawe prelekcje i niepowtarzalny, barcampowy klimat. Wydarzenie polecamy nie tylko osobom, które interesują się tematyką SEO/SEM, ale wszystkim którzy prowadzą działania marketingowe w sieci. Największym plusem semKRK jest ciekawy dobór prelegentów, dzięki którym można zyskać zupełnie nowe spojrzenie na podejmowane w pracy działania SEO/SEM.

Na koniec podziękowania dla Krzysztofa Marca, który po raz kolejny idealnie sprawdził się w roli organizatora semKRK.