Zalety prowadzenia fanpage’a na Facebooku
Wspominaliśmy już, że social media bardzo szybko się rozwijają, oferując swoim użytkownikom coraz to nowe możliwości. Tworzone są przeróżne aplikacje, przybywa ich zwolenników, co stanowi olbrzymi potencjał marketingowy. Dowodem tego może być najszybciej rozwijający się serwis społecznościowy na świecie – Facebook. Jego ideą jest połączenie intensywnej komunikacji i rozrywki, co w praktyce zrewolucjonizowało podejście do budowania wizerunku marki w sieci, a także wpłynęło na zachowania samych użytkowników, którzy z mediów społecznościowych zaczęli korzystać dzięki telefonom komórkowym czy tabletom.
Fenomen Facebooka pokazał, że wszelkiego rodzaju serwisy społecznościowe mogą służyć jako platforma, umożliwiająca kreowanie wizerunku firmy, jej produktów czy usług. Informowanie o nowościach, ofercie, podejmowanych inicjatywach za pośrednictwem tego serwisu jest dzisiaj o wiele łatwiejsze.
Wiele osób skarży się, że taka forma komunikacji jest nową odmianą spamu. Jeśli jednak prowadzenie firmowego konta jest robione w umiejętny sposób to okazuje się, że odbiór użytkowników może być jak najbardziej pozytywny. Można stwierdzić wręcz, że internauci coraz częściej sami oczekują tego typu działań ze strony przedsiębiorstwa.
Rzeczywistość ciągle się zmienia. Jeśli firma chce osiągać zyski musi się dostosowywać. Z tego względu firmy, które do tej pory nie rozpoczęły działań w social media mogą mieć w przyszłości problem z wdrażaniem strategii marketingowej. Wymagania użytkowników stale rosną, ich oczekiwania w stosunku do marki stają się coraz większe, dlatego należy wziąć pod uwagę możliwości, jakie dają media społecznościowe.
Fanpage na Facebooku – na czym polega fenomen mediów społecznościowych?
Obecnie każda firma, która chce zaistnieć na rynku musi zadbać o swój wizerunek i starać się utrzymać ciągłe zainteresowanie odbiorców. Telefon i e-mail już nie wystarczają. Nadeszła era nowoczesnych technologii, która stwarza coraz to nowe szanse rozwoju firmy, a przede wszystkim innowacyjne podejście do komunikacji między klientem a marką.
Media społecznościowe dokonują fundamentalnej zmiany w obszarze marketingu z uwagi na to, że coraz większą rolę w sieci odgrywa konsument. To właśnie on poprzez serwisy społecznościowe wspólnie z innymi użytkownikami definiuje wizerunek marki. Bez względu czy nam się to podoba czy też nie, użytkownicy wymieniają się i będą się wymieniać informacjami na temat naszej firmy. W związku z tym jej obecność w Internecie jest niezwykle ważna, żeby na bieżąco reagować na pojawiające się wiadomości. Należy oczywiście pamiętać, iż wszelkie działania skierowane w stronę potencjalnych konsumentów muszą być oparte na dobrej relacji i wzajemnym zaufaniu.
Każdy właściciel firmy wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, jak ważna jest odpowiednia promocja jego produktów czy usług. Dobra reklama przynosi bowiem korzyści w postaci zwiększenia zainteresowania, a co za tym idzie, także zysków. Jeszcze kilka lat temu było to całkiem proste – funkcjonowało niewiele przedsiębiorstw, a konkurencja była znacznie mniejsza. Dzisiaj codziennie do użytkownika dociera kilkaset reklam, a każda z nich ma zachęcać do wykonania pożądanej akcji, czyli do kupna danego produktu czy usługi. Mając do czynienia z nadmiarem informacji, użytkownik nie jest w stanie wychwycić wszystkiego, co faktycznie jest wartościowe i zasługuje na uwagę, dlatego firma powinna starać się zyskać jego sympatię oraz zaangażowanie i zachęcić do monitorowania jej poczynań.
Kolejną korzyścią obecności naszej firmy na np. Facebooku jest możliwość uzyskania informacji zwrotnej. Pozwala ona na modyfikację lub wprowadzenie na rynek zupełnie nowych produktów dopasowanych do potrzeb klientów. Dzisiejszy konsument nie zmusza do wdrażania wszystkich zgłaszanych poprawek dostrzeganego przez siebie problemu. Zależy mu jedynie na potwierdzeniu, że jego opinia dotarła do firmy i zostanie przeanalizowana. Chce mieć poczucie, że jego zdanie jest ważne.
Działania w social media przynoszą wiele konkretnych korzyści – od poprawy wizerunku firmy, wzrostu rozpoznawalności marki, zaangażowania klientów, aż po odczuwalny wzrost sprzedaży. Dodatkowo prowadzenie fanpage’a na Facebooku w przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy jest mniej kosztowne.
Social media wprowadzają przedsiębiorstwa w nowy obszar skutecznej promocji, zbliżając je jednocześnie do klientów. Wykorzystanie mediów społecznościowych jest dużą szansą, a zarazem wyzwaniem dla firmy.