Prawie wszystkie nowo tworzone strony internetowe są wyposażone w zakładkę blog. Regularne publikowanie wpisów może przynieść szereg korzyści, jeśli tylko umiejętnie się do tego zabierzemy. Oto garść porad, dzięki którym dowiesz się, jak napisać dobry artykuł i przeprowadzić efektywne pozycjonowanie stron internetowych.
Grupa docelowa, czyli do kogo piszesz.
W zależności od branży, grupy docelowe będą różne. Jeśli dowiesz się kto jest Twoim odbiorcą, łatwiej będzie Ci dostosować treść i styl komunikatu. W ten sposób skutecznie zbudujesz więź z czytelnikami. Przełoży się to na większy ruch na stronie, a co za tym idzie, wzrośnie sprzedaż.
Słowa kluczowe – klucz do sukcesu.
Mogą to być zarówno pojedyncze słowa, jak i całe zwroty. Ich odpowiedni dobór pomoże Twojej stronie pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, a na tym właśnie nam zależy. Trzeba jednak uważać, żeby z nimi nie przesadzić, inaczej Twój tekst będzie wyglądał sztucznie i nie będzie atrakcyjny ani dla odbiorców, ani dla wyszukiwarki. Krótko mówiąc – osiągniesz rezultat odwrotny do zamierzonego.
Jak stworzyć idealny tytuł?
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Odpowiednio skonstruowany tytuł przyciągnie uwagę i zachęci do kliknięcia. Brzmi trudno? Z pomocą przychodzą sprawdzone schematy.
- wyliczenia – “5 sposobów na dobry artykuł.”
- clickbait – “Sposób na artykuł idealny.”
- pytanie – “Jak napisać dobry artykuł na bloga?”
- zaprzeczenie – “Tak nie pisz artykułów na bloga.”
Pamiętaj, że dobry tytuł to pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania, użyj w nim słów kluczowych.
Nagłówki – pomóż czytelnikowi odnaleźć się w tekście.
Najważniejszą funkcją nagłówków jest podzielenie tekstu. Dzięki nim czytelnik łatwiej zorientuje się w tekście i odnajdzie w nim interesujące go informacje. W ten sposób unikniesz też publikowania ścian tekstu, które odstraszają odwiedzających. Zadbaj, by Twoje nagłówki były ciekawe, to utrzyma uwagę odbiorców. Tu również warto zastosować słowa kluczowe.
Nie lej wody. Kilka słów o treści.
Im więcej tym lepiej? Niekoniecznie. Tak jak już zostało wcześniej wspomniane, ściany tekstu zniechęcą czytelników. Napisz krócej i konkretniej, zamiast na siłę wydłużać artykuł. Staraj się pisać jasnym i prostym językiem. Wykorzystuj materiały graficzne (zdjęcia i ilustracje). Wiele z nich znajdziesz za darmo, a będą dodatkową wartością Twojego artykułu.