02.05.2022
Marketing / reklamaSEO / SEM

Czy warto łączyć SEO i content marketing?

Arsen Avatar photo

SEO i content marketing są ze sobą ściśle związane. Bez wysokiej jakości treści SEO nie może prawidłowo działać, natomiast nawet najbardziej wartościowa treść nie zostanie pokazana przez wyszukiwarkę bez dobrego wypozycjonowania strony. Jak połączyć jedno z drugim, aby przynosiło korzyści? Zapraszamy do lektury artykułu.

 

 

 

Co to jest SEO?

 

SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej i publikowanych na niej treści pod kątem wyszukiwarek tak, aby mogły zajmować jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu strona zyskuje na popularności i zwiększa się ruch na niej. To z kolei przekłada się np. na wzrost sprzedaży oferowanych produktów czy usług.

 

Co to jest content marketing?

 

Content marketing polega na tworzeniu wartościowych treści, które zainteresują i zaangażują klienta. Najczęściej treści odnoszą się do oferty. Mogą jednak pełnić inne funkcje, np. informacyjne. Dostarczając odbiorcy odpowiedzi na nurtujące go pytania, kreujesz wizerunek eksperta i budujesz zaufanie.

Najpopularniejszymi formami content marketingu są artykuły na blogu, newslettery czy posty w mediach społecznościowych, ale wcale nie trzeba ograniczać się tylko do pisania. Istnieje wiele innych, równie skutecznych, możliwości, np.:

  • podcasty,
  • video,
  • zdjęcia,
  • infografiki,
  • prezentacje multimedialne.

 

 

 

Treści, które pozycjonują.

 

Klucz do sukcesu to wartościowy content i umiejętne pozycjonowanie stron internetowych. Jak więc stworzyć tekst, który spodoba się zarówno czytelnikom, jak i wyszukiwarce?

Przede wszystkim trzeba postawić na oryginalność. Teksty skopiowane z innych serwisów nie zadziałają. Podobnie będzie w przypadku powielania treści, które już znajdują się na Twojej stronie internetowej.

Bardzo ważną kwestią są słowa kluczowe. Przeanalizuj swoją grupę docelową i zastanów się, jakich informacji związanych z Twoją usługą szukają odbiorcy i jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę. Na tej podstawie przygotuj listę słów kluczowych i umieść je w tekście. Należy jednak uważać, żeby z nimi nie przesadzić. Minęły już czasy, kiedy praktyka sztucznego nasycania słowami kluczowymi przynosiła rezultaty. Obecnie Google stawia na oryginalność i użyteczność treści.

Nie można również zapomnieć o aktualizowaniu contentu. Przyjrzyj się swoim publikacjom i sprawdź, czy nie trzeba dodać nowych słów kluczowych lub zaktualizować przestarzałych informacji. Pozwoli to na przedłużenie żywotności Twoich treści.

 

Podsumowanie

 

Tworzenie contentu SEO to niestety czasochłonny proces, wymagający planowania i porządnego researchu. Wiele firm decyduje się na zlecenie takiego zajęcia zewnętrznym agencjom. Niemniej jednak warto zainteresować się tematem, bo jest to skuteczna strategia marketingowa. Dzięki dobremu pozycjonowaniu dopracowanych i merytorycznych treści, zyskujesz lojalnych klientów, którzy będą do Ciebie wracać. Budujesz również wizerunek autorytetu i wzmacniasz swoją pozycję w branży.