25.11.2022
Marketing / reklamaWebdesign

Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Arsen Avatar photo

Blog firmowy to bez dwóch zdań świetne narzędzie marketingowe. Mimo to wiele firm nadal z niego nie korzysta. Dlaczego? Często brakuje na to czasu lub pojawiają się obawy, że nie jesteśmy z stanie samodzielnie napisać ciekawego i wartościowego tekstu. Głównym powodem jest jednak brak świadomości, jakie korzyści płyną z firmowego bloga. Po przeczytaniu tego artykułu nie będziesz mieć już żadnych wątpliwości!

 

 

Prowadzenie bloga firmowego dobrze wpływa na pozycjonowanie

 

Pozycjonowanie stron internetowych to złożone zagadnienie, a jedną ze składowych jest właśnie blogowanie. W artykułach blogowych w łatwy sposób przemycisz słowa kluczowe i frazy z długiego ogona, dzięki czemu częściej będziesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Algorytm wyszukiwarki bardzo lubi świeży content, dlatego im częściej będziesz wrzucać nowe teksty, tym bardziej algorytm będzie promował Twoją witrynę.

Pamiętaj jednak, że treści muszą być ciekawe i unikatowe – nie nasycaj sztucznie tekstu słowami kluczowymi i nie kopiuj od innych. Boty bardzo zauważą takie działania i ograniczają Twoją widoczność. Zastanów się, jakich informacji szukają w internecie Twoi klienci, co wpisują w wyszukiwarkę, i na tym właśnie opieraj teksty.

 

Dzięki blogowi klienci lepiej poznają Ciebie i Twój produkt

 

Blog daje Ci olbrzymie pole do popisu w tej kwestii. Wykorzystaj to i daj się poznać odbiorcom. W artykule możesz zawrzeć wszystkie informacje o usłudze czy produkcie, na które nie było miejsca na innych podstronach. Opowiedz o zaletach swojej usługi, o sposobach użytkowania produktu lub odpowiedz na najczęściej zadawane pytania. Możesz również zabrać klientów za kulisy i opowiedzieć np. o technologiach wykorzystywanych przy produkcji. Dzieląc się tego typu informacjami, przekonujesz do siebie odbiorcę i oswajasz go z ofertą firmy.

Zaglądaj regularnie do sekcji komentarzy pod swoimi artykułami. Znajdziesz tam na pewno wiele inspiracji na następne teksty. Poza tym to świetna opcja, by nawiązać kontakt z klientem, odpowiedzieć na dodatkowe pytania czy wymienić się spostrzeżeniami.

 

Pisząc bloga, zbudujesz wizerunek eksperta

 

Pokaż odbiorcy, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie. Nie musisz skupiać się tylko na ofercie – pisz poradniki, opowiedz o nowościach w branży, trendach na następny rok, dziel się ciekawostkami i obalaj mity. W ten sposób budujesz wizerunek eksperta i zyskujesz zaufanie odbiorców, a stąd już bardzo blisko do finalizacji zakupu.

Ludzie chętnie przekazują dalej wartościowe i angażujące treści. Dzięki udostępnieniom masz szansę dotrzeć dotrzeć do nowych odbiorców, a kto wie – być może są wśród nich Twoi przyszli klienci.

 

Pisać każdy może…

 

Jak widzisz, regularnie aktualizowany blog może przynieść Twojemu biznesowi wiele konkretnych korzyści. Jeśli przekonaliśmy Cię do pisania, to zajrzyj do naszego poradnika – jak napisać dobry artykuł na bloga. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest systematyczność, a na efekty będzie trzeba chwilę poczekać, ale zdecydowanie jest to gra warta świeczki.